Magnus Roaldset Furset / Norges Fotballforbund

SHOWREEL 2018

 

Workflow

Jeg jobber som regel alltid som et såkalt “One-man Band” og kan, som vi snakket om, levere fullstendige filmprosjekter fra a-å (Ide/konsept, produksjon og postproduksjon) og foto på egenhånd. Er vant til korte frister der det fortsatt forventes et visuelt preg som er av høyere kvalitet.


47488931_200417650895240_2400574577420795904_n.jpg

OM

Fotograf basert i Oslo, Norge, men jobber over hele verden. Jeg har fokusert fotograferingen rundt min lidenskap av sport, livsstil og biler. Har tidligere jobbet 6 år som fotograf/filmskaper i TINGH Kommunikasjon.

- Utdannet ved NFFS.

Kunder

Visit Norway, Ulvang, Molde FK, Sony Music, Fri Flyt, Ford Europa, TILT, XXL, Volvo, Fjord Norway, BMW Norway, DNX, TM Group, Aller Media, TILT, Landevei, Battery Energy Drink, Terrengsykkel, Cycling Planet, X2, UTE Magasinet m.m.

Drone

Godkjent RPAS-operatør for drone flyving. Jobber sammen med selskapet TILT og er dermed en av rundt 100 i Norge som har den høyeste lisensen innen drone operasjoner i Norge.


Spillerprofiler (6stk A-lag G/6stk A-lag J)

Fokusere på informasjon som er eksklusiv, ikke nødvendigvis “breaking news” men at det ikke er samme informasjon som du får ved å se på en fotballkamp, sidelinje intervju og aviser. Basis informasjon er selvfølgelig kritisk sammen med et godt intervju, men her kan det krydres med bilder som for eks:

  • Ute å kjører på landeveien, hjemme på kjøkkenet, hjemplassen og treningsarena som ung (tilbake til røttene), ute på tur, på treningsarena med gjengen osv.

Se på eksempelvideoen her, og fokuser på historiefortelling og hvordan den snakker visuelt.


Oppsummeringsfilmer fra samlinger

Et forslag kan være å lage små 1-2minutters filmer fra de ulike samlingene som oppsummerer turen for spillerne med fokus på å lage en fengende og kul film som kan brukes i sosiale medier via NFFs kanaler, samt at spillerne kan legge ut om de ønsker. Her vil det da være lett å få frem ulike sponsorer på en god og visuell måte og med et gjennomgående “feelgood” preg. Tenker at dette kan enten være en videoblogg (Vlogg), eller en slags type “aftermovie” som ofte lages fra festivaler, men da tilpasset et annet budskap.

Reklamespotter for ulike sponsorer etter deres behov eller vårt intinativ(!)

Som du forklarte til meg, vil det være etterspørsel etter filmer av spillere sammen med ulike produkter etter spec fra sponsor. Jeg ser for meg at vi løser dette som alle andre reklameoppdrag ville blitt løst. Dere kommer med en brief til meg, jeg tar meg av utvikling av ide/konsept alene, eller i samspill med dere, før vi sammen tar en avgjørelse på hva vi skal lage og ikke minst hvorfor vi skal lage dette. Det er viktig at filmen prøver å holde en høy visuell standard da sponsorenes forventinger er høyere en noen gang.

Ting å tenke på:

  • Platform for publisering

  • Hensikt med filmen ovenfor sponsors forventninger.

  • Format/lengde

  • Trenger filmen å være 90 sekunder, eller klarer vi å fortelle samme historie på 30 sekunder? Og med dette beholde publikum i en større prosentandel av filmen.


Fotografering

Med 6 års erfaring innen fotografering har jeg levert bilder innen reklame til kunder som Ford Europa, Fri Flyt, XXL, Fjord Norway, Visit Norway, Ulvang og Volvo. Ved behov der det trengs levere bilder sammen med produksjon av film.


Andre referansefilmer jeg har gjort tidligere